HTML

1 év Németországban

Augusztus 1-től 1 éves németországi tapasztalataimról, élményeimről szeretnék beszámolni.

Friss topikok

  • Zolgarr: @dannibal: Muahaha ;D Jaj hát igazán nincs mit, ma volt 4 tesim, holnap megcsinálom a saját edzést... (2010.09.07. 21:28) Összefolynak a napok
  • namhanman: Hell yeah! (2010.08.23. 02:40) Még 1 hét
  • Zolgarr: @Tibberceleb: Jaaaaj köszönöm Uram, nagyon igyekeztem, és igen gondoltam rád amikor az a kettő men... (2010.08.17. 18:24) 1 hét
  • Zolgarr: @greta678: Szervusz Grétám! Örülök neki. Hát valóban nem unatkozom, de gondolom hogy otthon ti is ... (2010.08.15. 11:28) Hop hop váratlan hétfő
  • Zolgarr: @namhanman: Jaaaaj testvérem örülök hogy legalább neked nem kell korán kelni. Kicsit át kell állja... (2010.08.09. 21:26) Hétvége

Linkblog

Hop hop váratlan hétfő

2010.08.09. 22:20 Zolgarr

Mivel a mai - hétfői - nap meglehetősen jól sikeredett, gondoltam csak le kell hogy írjam, amíg friss az élmény. Kezdeném azzal hogy fel tudtam kelni időben. Reggeli, majd irány a buszhoz. Elég jó mert több osztályból ismerek embereket, akik mindig bemutatnak valakinek, a nevüket sajnálatos módon nem tudom mind megjegyezni, de azért jó mindig újakkal dumálni, ismerkedni. A suliban az első két órám német volt, a 6. osztályosokkal.  Mikor bementem kérdezték hogy jó helyen járok-e, mondtam hogy szerintem igen. Majd a tanterem számát megerősítetve mondtam hogy igen. Lassan jött is a tanár, és kezdődött az óra. Kicsit ugyan túlkorosnak, de ismét az általános iskolában éreztem magam. Köszönés, bla bla majd mondta tanár hogy mutatkozzak be. Ekkor mind a 25 ifjú gyermek egyszerre hátrafordult, és rám szegezték tekintetüket. Mondtam magamról pár mondatot, majd amikor oda érkeztem hogy "Ich bin 18 Jahre alt." "Uuuuuuuu!" Ezután kezdődött a tanítás, nem sok mindent értettem, de többet mint az előző órákon. Nagyrészt a saját könyvemből tanultam, ezután nem volt semmi különös az órán. Következett a dupla angol, végre az az óra amin értettem szinte mindent. Igen tudom németül kell tanulnom - üzenve ezt szüleimnek - de néha nem árt egy kis angol sem. Jó ismétlés volt. Ezután megkajáltam, és nem volt máshol hely az ebédlőben csak a kicsiknél. Leültem, köszöntem és "Guten Apetit. Danke. Motyogtak egy kicsit egymás között, majd kérdeztek valamit. Mivel a németem még fejlesztésre szorul, ezért kb 5 percbe telt mire rájöttem mit akarnak activity-angol-német segítségével. Velük lesz a következő órám - 5. osztály -. Miután megkajáltam, mentem is fel velük a terembe. Ott is néztek mint Rozi a moziba, de az ebédlőben pár gyermekkel már lespanoltam, úgyhogy valamivel könnyebb volt. Megszólalt a csengő. Lassan megérkezett a tanár, Mr. Jank. Eddigi ittlétem során a legjobb óra következett. Köszönés, miegymás, mondta hogy van egy vendégünk - itt is egyszerre 27 tekintet hirtelen rám - és hogy mutatkozzak be, de menjek ki az osztály elé. Kimentem, bemutatkoztam. A tanár kérdezett pár dolgot Magyarországról, én meg válaszoltam. Majd mondta a kicsiknek hogy na akkor most ti kérdeztek. Kérdeztek mindenfélét, amikor nem értettem, mondta a tanár hogy próbáld meg másképp mondani, az ifjú nagy nehezen megkérdezte másképp, de aztán már értettem. Kérdeztek mindenfélét, mit sportolok, van-e barátnőm, mi szeretnék lenni, mióta vagyok Németországban, a beszélgetés nekik is meg nekem is tetszett. Próbáltam elmagyarázni, hogy mit sportolok - calisthenics - rajzoltam a táblára, mondtam hogy a gyűrűhöz hasonlít. Kérdezték azt is, hogy mennyit tudok húzóckodni (mondtam hogy kb 15-20at, akkor a tipikus "Uuuuuuuuuuuu", majd folytatódott a beszélgetés). Egyéb kérdések? 20 kicsi emeli fel a kezét. Nevetünk a tanárral, ő meg mondta hogy én szólítsak. Lányos zavaromban hirtelen nem tudtam mi van, majd csal szólítotam, de nem maradt mindenkire idő mert az órai anyaggal is haladni kellett. Visszamentem a helyemre, majd 10 másodpercenként egy ifjú hátrafordult, szemügyre vette a fizimiskámat, majd visszafordult. Vicces volt. Az órai anyagra maradt kb 7 perc. Nagyon hamar elment az óra. Érezhető volt a különbség a 2 németóra között. Ezután lyukas óra, majd hazamenetel. Még suliban szólt az egyik haverom, hogy hétvégén ráérek-e. Mondom persze, mire? Atlétika verseny lesz. Elmosolyodtam, mondtam, hogy szeretem az atlétikát de nem értek a lovakhoz. Nekem kecskéim voltak. Azt mondja az nem baj, nem lesz nagy verseny csak ilyen baráti. Végülis egy próbát megér. Aznap szólt hogy ja, ma van edzés. Suhantam is haza, volt 5 percem bepakolni az edzőcuccom, majd mentem a buszhoz, és vissza megint Apoldába. Mivel lefényképeztem egyszer a térképet, ezért a fényképezőgépemmel tájákozódtam, majd sikeresen megtaláltam az atlétika színhelyét. Nagyon rendes az edző, és jól beszél angolul. Aztán csak beneveztem a baráti versenyre, kíváncsi vagyok milyen lesz. Egyébként ez könnyűatlétika, és 10 versenyszám lesz majd: 100m, 400m, 1500m futás, 80m gát, magasugrás, távolugrás, rúdugrás, gerelyhajítás, diszkoszvetés és súlylökés. Most életemben ugrottam először rudat(haha) - egyébként nem a hivatalos rúdugrás, hanem lényegében távolugrás rúd segítségével - és először hajítottam gerelyt. Nagyon tetszett, heti 2 edzés lesz amire járni is fogok. Szerdán lesz a másik, nem ártana diszkoszt is vetni ha már ennyire belejöttem. Nagyon jó volt, mindig is ki akartam próbálni az atlétikát. Gondoltam leírom ezt a mai napot ugyanis felemelően sikerült.

Minden jót

Bali

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zolgarr.blog.hu/api/trackback/id/tr722210524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mohan 2010.08.09. 22:53:09

Szia Balázs!
Örülök hogy jól sikerült a napod. Legalább vmi jó példát mutattál a gyerekeknek a sporttal, hátha elkezdik csinálni. Ez az atlétika meg nagyon raj. Mindenképp menj el a versenyre legalább felméred a szintedet, és így a fejlődésedet jobban tudod követni. Ami garantált.:) Majd akkor lesz jó, ha már csapatod a németet és a 16-18 évesekkel vagy együtt, és benyögöd a csajoknak ezt a húzódzkodást, hmmmm, és akkor rögtön rád kattannak. Amúgy a kaja milyen? Mert én csalódtam a röpke ott létem alatt az ételekben.

Bandi

Mohan 2010.08.09. 22:59:24

Szia Balázs!
Örülök neki, hogy eggyel jobb volt a mai napod, sok ilyen napot még. A gyerekeknek legalább példát mutatsz a sporttal és hátha elkezdik tolni. Az atlétika meg nagyon raj. Mindenképpen menj el a versenyre, legalább felméred a szintedet és így a fejlődésedet jobban követni tudod. Ami garantált.:)Majd az lesz a király, ha 16-18 évesekkel leszel együtt és ott majd beindul a sunavadászat is.:D Amúgy a kaja milyen? Mert én csalódtam benne a rövid ottlétem alatt. :D

Bandi

Mohan 2010.08.09. 23:00:51

Jaaj de ideges vok. Nem küldte el, mondom küldök egy hasonlót még1x. Erre csak elküldte, pedig IE-ben, meg Operaban is megnéztem. :D

Tibberceleb 2010.08.10. 11:49:00

Oh Micike, milyen jó is az atlétika :) Legjobban a gáttal, diszkosszal meg magassal fogsz szívni :D Örömmel hallom, illetve olvasom, hogy milyen quality time-ot töltesz el ott kint. Komoly ember vagy! :)

Tibber <3

Zolgarr 2010.08.10. 22:29:46

@Mohan: Szasz! Jaaaaj köszönöm szépen a kedvességet. Jaja szerintem is, jó kis szintfelmérő lesz, utána meg remélem hogy idővel fejlődni fogok. És igen, az idő múltával egyre jobb lesz, nőzni tudod jól hogy nem szabad. Ez egy ilyen világ. Hát a kaja más, nekem kicsit fura meg szokatlan, de amikor éhes vagyok nem számít. Az eggyel jobban adná ha főzni is megtanulnék :D
Minden jót Uram

Zolgarr 2010.08.10. 22:31:37

@Tibberceleb: Egyetértek Tibberem. A diszkoszt holnap próbálom ki először, meg az original magasságú gátat. Adni fogja. A magasugrás tetszik, de mire megtanulom a technikáját az lesz egy kis idő :D
Köszönöm szépen, igyekszem a lehető legjobban eltölteni az időm ;D
A legjobbakat

Walking Disaster 2010.08.14. 15:25:57

@ Balázs és Bandi

Az éhség a legjobb szakács. Legalábbis anya mindig ezt mondja. :D

Fruzsi (látod Balázs mire rá nem szánom magam miattad!) :DD
xoxo

Zolgarr 2010.08.14. 20:08:37

@Walking Disaster: Lehet hogy igazad lesz, majd meglátjuk :D
Jaaaj köszönöm szépen, nagyon rendes vagy. Remélem nem volt túlságosan megterhelő ;D

greta678 2010.08.14. 20:30:27

Szia Micike!

Gréta vagyok és végre én is regisztráltam! Nagyon jó olvasni a bejegyzéseidet, hogy ilyen jól elvagy, hát unatkozni nem unatkozol, bár itthon is folyik az élet. Mindjárt góllyatábor meg 29én fény party, de mindezek mellett nagyon hiányzol mindenkinek!!!

Puszi Gréta

Zolgarr 2010.08.15. 11:28:38

@greta678: Szervusz Grétám!
Örülök neki. Hát valóban nem unatkozom, de gondolom hogy otthon ti is veretitek kellően, nagyon helyes. A gólyatábor az epic, csumázzátok neki, és majd meséltek milyen volt :D
Jaaaaaj ti is hiányoztok.
Halihóóóóó
süti beállítások módosítása